Skip to main content

Alasan untuk tidak melakukan sesuatu

"Dah lama dah nak mula memblog tapi susah sebab..."
" Kalau nak memblog, sekurang-kurangnya kena la ada ..."

Sumber Gambar : Carian Google


Hmm, itulah yang sering kita selalu fikirkan. Kita tidak pernah untuk salahkan diri sendiri atas sikap yang secara kasarnya adalah sikap malas.

Secara realiti, saya pernah berkata, "Bukan susah nak buat aplikasi mudah alih, tapi kena ada komputer Apple (Macbook), baru senang nak buat". Tapi apabila sudah membelanjakan duit untuk Macbook, "Idea dah ada, komputer dah ada, tapi masa belum mengizinkan". Dan ianya tidak berakhir apabila mempunyai masa yang lapang.

Ianya hanya alasan untuk tidak menyalahkan diri sendiri. Ianya adalah normal, tapi sampai bila kita harus berada di situasi tersebut?

Bila ditanya, adakah saya tidak bersyukur atas semua yang ada, sudah tentu saya bersyukur tetapi lumrah manusia untuk tidak puas pada apa yang telah ada dan hanya akan menghargai apabila ianya sudah tiada.

Jadi, kenapa saya masih belum tidur pada 1.53 pagi, Ianya adalah normal kepada saya untuk tidak dapat tidur kerana terlalu teruja petang nanti (lebih dari 12 jam dari sekarang) di mana saya telah menempah satu gajet baru atas justifikasi tanpanya, susah untuk saya menyiapkan kerja. He he



Comments

Popular posts from this blog

Masalah Tali Pinggang Keledar

Masalah ini masih belum selesai. Kronologi : Masalah mula berlaku seawal Julai, namun disebabkan masalah ini hanya berlaku sekali sekala, tiada sebarang tindakan dilakukan. Apabila nampak semakin kerap, saya hadir ke Pusat Servis Perodua di Bukit Kemuning (September), kebetulan ke sana kerana ada urusan keluarga. Pihak Perodua memaklumkan ianya berlaku disebabkan kenderaan berada pada permukaan tidak rata. Namun, masalah yang sama berlaku walaupun kenderaan berada dalam semua kondisi jalan. Kereta di hantar ke Pusat Servis Perodua di Kiam Fatt berhampiran Symphony Hotel, Ipoh. Dimaklumkan telah diperbaiki dengan melonggarkan sedikit tali pinggang tersebut. Kini, November, masalah masih berulang.

Meter Jarak Perodua Alza 2014

Range Meter Perodua Alza (Alza Second Generation 2014) mempunyai masalah yang sama seperti post Oktober 2012 (Alza First Generation 2010) Tekan Sini .  Punca yang sama iaitu berlaku apabila berlaku masalah pada bateri. Sama ada bateri lemah atau bateri telah dinyahsambung.  Solusi = Tiada.  Masalah akan selesai selepas mengisi minyak.

Food Truck Garden

Seperti biasa, The Hut adalah trak makanan kegemaran kami. Tapi apabila semua trak makanan ini berkumpul, macam-macam pilihan yang ada. Terima kasih kepada PORT kerana mengumpulkan semua track makanan sekitar Ipoh di laman mereka